Rosacea? Řekla jsem jí "sbohem".

26. června 2017 v 17:32 | La Eva

Další článek, který je věnován těm, kteří trpí onemocněním Rosacea, popř. dermatitídou, ekzémem, ale i akné (po svém 20. roku života), celulitidou, otoky, trávicími a zažívacími problémy, stresem, hektickým stylem života, workoholismem, psychickými problémy, které mají vliv na trávení a zažívání. Ale i dlouhodobými zdravotními problémy, které západní medicína nedokáže diagnostikovat či léčit. Tedy je věnován vlastně skoro všem...



Toto foto je skoro s ročním rozdílem. Vlevo začátek května 2016, kdy jsem se začala léčit TČM (psala jsem o tom v článku ...... ) a vpravo foceno ve čtvrtek 22.6. 2017 ráno po probuzení. Je znát i jiná struktura kůže, opálení, barva. Byla jsem při onemocnění Rosacea hodně bledá, unavená, anemická (chudokrevná) a pobyt na slunci mi vadil. Nyní ho naopak vyhledávám.

Ale o tom psát nechci, Chtěla bych se v tomto článku a pak ještě v některém z dalším, věnovat stravě a tomu, co "ubližuje" našemu zdraví a podporuje všechny tyto onemocnění, které jsem vypsala výše.
Ti z Vás, kteří jsou zdraví jako řípa, jezte si a pijte, co chcete! V dnešním světě a stereotypu, kterým žijeme, neustálém spěchání, vynechávání hlavní jídel (snídaně, oběd, večeře), pracovním nasazení atd. Zaděláno na zdravotní problém mají opravdu všichni!

Důležitým jídlem pro nastartování dne, pro dobrou náladu, psychickou pohodu a abysme vydrželi celý ten pracovní proces je SNÍDANĚ!
A to tepelně upravená! Proč? V krátkosti pro vysvětlení: naše tělo v noci spí a běží na úsporný režim, zároveň regeneruje a obnovuje. I po probuzení naše tělo potřebuje určitý čas, aby se rozproudila energie, krev, lymfa, nastartoval mozek. Pokud do žaludku "šoupnete" něco studeného, syrového, neuvařené mysli s mlékem či jogrtem, dáte si fresh, máte zaděláno na zdravotní problémy a také na nadváhu. Slezina, žaludek, tenké střevo (náš střed) potřebují hodně energie, aby tyto nevhodné potraviny po ránu zpracovali. Místo toho aby se věnovali pěknému a pozitivnímu probuzení a sršeli energií hned po ránu.

Nejvhodnější snídaní jsou kaše na jakýkoli způsob, důležitý je proces varu. Tělo potřebuje po ránu teplo = kalorie ( z latinského slova calor = teplo) a varem obiloviny, z kterých připravujeme kaši získávají další energii potřebnou na rozproudění tekutin (krve,lymfy) a naší Čchi energie. Tím, že vypijeme teplý čaj, kávu, tím do těla nedostaneme potřebnou energii.
Je hodně variant na připravu kaší, najdete spoustu receptů na internetu. Důležité je, abyste obiloviny (ovesné, žitné vločky), rýži, jáhly aj. nevařili v kravském mléce, ale jen ve vodě nebo rostlinném mléce se špetkou soli, poté přidejte semínka, ořechy... Přidejte nakonce plátek másla, pro chuť, ale hlavně pro dobré trávení. Nebudete mít po kaši větry. Můžete přidat sušené ovoce, cokoliv chcete a ozdobit ovocem syrovým, ale to jezte až po pár soustech uvařené kaše.
V létě ve vedrech si občas připravuji místo kaší den předem rýžový nákyp, který jím pak druhý den vlažný - pokojové teploty.

Už slyším, jak říkáte:" Ale já nemám ráno čas!" Udělejte si ho, prostě si ho udělejte!
Večer namočte obiloviny, vločky, rýži a ráno je o to doba varu kratší, stačí dle typu 3 minuty.
Přeci je to naše - Vaše zdraví, náš - Váš život. Buďte kreativní, vařte s potěšením a radostí a i s radostí a potěšením pak své jidlo jezte.
Pokud opravdu moc spěcháte, jsou varianty instantních kaší a můžete si je připravit doma a sníst po příchodu do práce (nejlépe do 1,5 hodiny od probuzení).
Jen prostě dobře a s radostí a potěšením snídejte! Uvidíte, jak se probudí Váš (Číňané "TO" nazývají ŠEN), je to vlastně náš- Váš výraz v obličeji, radost v něm, to, co z Vás září. Pokud nemáte "ŠEN", nemáte chuť do života, nic Vás nebaví a pokud Vám vadí obměny a zkoušení nových věcí, jako je i příprava dobré snídaně pro Vaše zdraví, tak nemáte v dobré kondici Váš "ŠEN" a postupem času dojde ke zdravotním problémům...

Druhou variantou jsou pro snídaně také polévky. Jakékoliv, nejlépe různé vývary, zeleninové, luštěninové.... Je jen na Vás, jakou variantu si zvolíte.

Ti, kteří trpí nadváhou, garantuji Vám, že pokud začnete snídat vařené snídaně, zhubnete nějaké to kilo!
Důležitá je pravidelnost, rytmus a načasování.
Náš střed (trávení, zažívání) vstává brzy ráno, proto je i dobré brzy ráno se dobře nasnídat (nejlépe mezi 7.- 9. hodinou ranní).

A kdy jíst čerstvé ovoce, oblíbené freshe (s nimi to nepřehánějte) ?
Nejvhodnější doba je asi hodinu až dvě po snídani nebo pak po obědě. Kdy naše trávení, náš střed je na svém vrcholu.

Vyzkoušejte alespoň 3 - 4 týdny takto snídat, uvidíte, jak Vám najednou bude lépe, ale hlavně se Vám zdravotní stav zlepší! Věřte, mám to vyzkoušeno sama na sobě a hlavně se dobře cítím se zase konenčně zdravá a mám svůj "ŠEN".

Důležité je samozřejmě také, co jíme celý den a večer.
O vhodných večeřích pro "nemocné" zase někdy příště.

Pokud se chcete dozvědět něco víc a podrobněji o vlivu vařené stravy na naše zdraví, doporučuji nějakou knihu od MUDr. Petra Hoffmanna (lékaře, terapeuta celostní medicíny) v Českých Budějovicích anebo také od MUDr. George Weidingera (vídeňského lékaře, terapeuta celostní medicíny). Oba jsou skvělí, mají dlouholeté zkušenosti a ví, jak dát do rovnováhy tělo.
Oba říkají:" Pokud pacient-klient nedodržuje předepsanou a doporučenou stravu, neléčím ho".


A tato fotka je pořízena také 22.6.2017 přes den u mě v království La Eva. Lehce nalíčená, bez make-upu,jen s pudrem, bronzerem, lehce tužkou na oči a řasenkou. Vše od Dr.Hauschka.

Děkuji VŠEM, kteří si mé rady berou k srdci a řídí se jimi. Jsou převážně mými klienty a vzájemná péče a spolupráce jde pak ruku v ruce. Děkuji Vám za to. Líbající
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Blanka Blanka | 28. června 2017 v 12:52 | Reagovat

Evi, jsem moc ráda že se ti podařilo zvítězit.
A určitě to je povzbuzující pro ostatní.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama