Celulitida, otoky končetin a strava

11. června 2017 v 19:07 | La Eva

Co je to celulitida a proč je i u mladých a štíhlých žen jsem psala v článku z května 2015: Hladká kůže a celulitida.
Je to vlastně taková civilizační nemoc 21.století.
Za vším je nerovnováha organismu v oblasti sleziny a ledvin "díky" nesprávné stravě a stresu.
V krátkosti pro přiblížení... slezina z pohledu TČM produkuje a rozvádí veškerou krev, proudění, zpracovává stravu, je sídlem emocí, stresu, odpovídá za správné zpracování potravy. Pokud je unavená a oslabená, neproudí v těle krev a živiny, jak by měly. Tak i naše energie Čchi. Slezina souvisí se žaludkem a s ledvinami.
Když je slezina příliš slabá a unavená, sáhne pro energii z ledvin (což už je varovné).
Pokud byste se chtěli o slezině a funkci orgánů z pohledu celostní medicíny seznámit více, doporučuji knihy od MUDr. Petra Hoffmanna nebo rakouského lékaře MUDr. Georga Weidingera.
Studuji jejich materiály, knihy a čerpám znalosti převážně od nich.
Ale to jen na okraj.
Taktéž chystám článek vlastně pro nás všechny, v tématu: Co jíst, abychom byli zdraví...

Nemyslete si, že i já nedělám chyby, jím pouze "správně" a dělám vše, tak jak by mělo být.
Jsem přesně ta, která se učí na svých chybách, ale o tom příště. Moji cestu od fitnessky přes veganství, vážné nemoci ( Rosaceu nebo karcinom ) to Vám napíši někdy příště.
Pokud člověk nepozná, neví... Důležité je poučit se z chyb a jít dál a správně.

A na okraj: " Ani ty nejlepší vitamíny nám nejsou k ničemu, když je nedokážeme strávit, protože máme unavenou a slabou slezinu"!!! Pak jen produkujeme hov..ka bohatá na vitamíny a střevní bakterie se radují, protože je to pro ně vlatně takové super hnojivo.
Takže co dělat? Správně jíst!


V první řadě bychom se měli vyhnout alkoholu, hormonální antikoncepci, sladkostem z bílé mouky a cukru, pečivu z bílé mouky, smaženým jídlům, odtučněným mléčným výrobkům a pasterizovanému mléku, čokoládě, syrové zelenině a syrovému ovoci, hlavně po ránu (včetně freshů) !!! , kávě na lačný žaludek (nejhorší kombinace je s kravským mlékem). A proč? Způsobují blokádu a stagnaci (zastavení, skoro ucpání) toku energie, veškerých tekutin v těle, tj. lymfy a krve, včetně hormonů, přináší do těla vlhost a chlad a oslabují slezinu!
Poznáte i to podle toho, pokud máte neustále chuť na sladká, tučná a energetická jídla či nápoje, slezina volá o pomoc! Je oslabená a sní i ledviny, které je naším životabudičem, jsou naším vrozeným ohněm života a pokud budete konzumovat tyto nevhodné potraviny a nápoje, může dojít až k nevratnému oslabení sleziny a poté přijdou na řadu ledviny... A to přeci nechceme!
O dopadu na naše zdraví ani nemluvě. A k tomu všemu samozřejmě patří neustálý stres, ve většině domácností už po ránu, jak všichni pospícháme a nemáme ani čas se pořádně, dobře a správně nasnídat.
Pamatujete, co říkali naše babičky a prababičky ? Nejdůležitější jídlo dne je snídaně a též, že polévka je grunt. O polévkách a proč jíst polévky zase někdy příště.
Ikdyž polévku si můžete dát ihned jako první chod k snídani.

První jídlo dne by mělo (musí být) vařené!!! Proč? Téměř celé naše tělo je velkým trávicím aparátem, veškerá naše tělesná existence je zaměřena na konzumaci jídla a jeho trávení (existence číslo dvě je zachování druhu-rozmnožování,ale bez jídla bychom se nemohli stejně rozmnožovat). To je pravidlo dané již tisíce let a naše tělo je tak nastaveno.
Pokud dodáte tělu něco špatné a nesprávné, odpoví Vám únavou, nervozitou, nemocí, oslabením, nevolností, těžkostí, sníženou imunitou, v nejhorším případě vážným onemocněním a v létě ne příliš žádanou celulitidou a otoky.

A co tedy jíst?
Zařaďte do svého jídelníčku jídla, která posiují slezinu a ledviny, jako je slzovka, jáhly, pohanka, kroupy, obilné kaše, kukuřici (polentu), celozrnnou rýži, amarant, všechny luštěniny, obzvlášť fazole a hrách, houby a veškerou vařenou zeleninu, hlavně pak dýni a mrkev (též jejich barva odpovídá barvě, která posiluje slezinu = oranžovo žlutá). Veškeré vařené obilninové kaše a nápoje (Melta, Caro aj.).
Dále pak krevety, sardinky, ořechy, maliny, datle, ostružiny, hřebíček, fenykl, kmín, bazalka, zázvor, skořice, kopr, pórek, rýže, špenát, citrony, mandarinky, maso, pažitka, česnek, cibule, badyán, třešně.

První jídlo dne,jak jsem již uvedla, by mělo být vařené, jako jsou obilninové kaše popř. polévky.
Kaše by měla být opravdu lehce povařená, ne zalité mysli mlékem či jogurtem! To je to nejhorší, co můžete tělu po ránu dodat anebo velice moderní ranní freshe. Na tyto jídla opravdu zapomeňte!
Můžete si dát kvalitní jogurt, tučný, smetanový anebo misku čerstvého ovoce či Váš oblíbený fresh. Ale až po vydatné a vařené a teplé snídani !
Nyní máme léto a pokud budou teploty stoupat nad 30 stupňů, klidně si můžete dát ráno "studený" (myslím tím pokojové teploty), ale vařený např. rýžový nákyp s meruňkami či broskvemi anebo polentu s jablečným pyré.
Tělu tak dodáte spoutu energie a hlavně jste udělali kus pro své zdraví!
A ještě jedna vychytávka, pokud Vás nadýmá např. po ovesné kaši, zkuste přidat plátek másla či kokosové smetany, hrst vlašských oříšku a bude po nadýmání, mám vyzkoušeno!
Když se konzumují obilninové kaše s troškou tuku, jsou ještě lépe stavitelné.

Najděte si to pravé, co Vás po ránu potěší. Uvidíte, že nejenže zmizí celulitida (vlhkost uložená v dolní části těla nesprávnou funkcí sleziny a dráhy ledvin), ale můžete dát dolů i pár kil! Pokud "rozpumpujeme" tělo i lymfatickou masáží, celulitida, otoky a zadržování tekutin půjdou pryč raz dva.
Jen nezapomínejte, že správná strava je 80% zdraví a krásy!

Až posnídáte, klidně si dejte Váš oblíbený šálek kávy či džus.

Dobrou chuť! Smějící se
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 lenoska lenoska | 11. června 2017 v 20:04 | Reagovat

Evi, a tu ranní kaši děláte bez mléka?

2 Kosmetika La Eva Kosmetika La Eva | 11. června 2017 v 21:11 | Reagovat

[1]: Ano, žádné mléko, vařím vše ve vodě. Můžete použít rostlinné nápoje-sójový,kokosový, mandlový...
Dochutit sušeným ovocem, kompotem, ozdobit čerstvými malinami, jahodami, broskvemi (dle sezóny), přidat určitě semínka (dýňová, sezamová, slunečnicová, chia), oříšky. Nesladím! Není třeba, když dáte sušené ovoce. Existují i varianty slané, každý si vychytá dle své chuti. Je spousta receptů na kaše. Stačí jen najít tu svoji.

3 Blanka Blanka | 11. června 2017 v 21:24 | Reagovat

Také jsem podle Evičky začala dělat k snídani kaše. A opravdu celé dopoledne je lehčí. A ani to nezabere více času, jak jsem se původně obávala.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama