Stáří a stárnutí

31. ledna 2016 v 20:36 | La Eva

Člověk stárne dvěma způsoby.
1. chronologicky, tj. podle kalendáře (ale jak já říkám: "Věk je jenom číslo".)
2. psychologicky (biologicky) a tento "věk" je nejdůležitější pro naše tělo i psychiku.
Rozhodující vliv má psychika, negativní myšlenky, špatná nálada, neustálé stěžování si, fňukání a naříkání, stres, který poškozuje tělo, mozek a orgány. Potom jsme neustále nemocní, skleslí, zhrbení, u někoho může docházet k obezitě a v neposlední řadě stárnutí a tvorbě vrásek.
V první řadě bychom měli změnit své uvažování, myšlení a celkově svůj životní styl, kam patří:
vzdělávání se, čtení motivačních knížek, cvičení, cestování, poznávání nových pozitivně naladěných bytostí, kteří Vám dodají energii a dobrou náladu a úsměv na tváři atd.

Mezi další prostředky k "potlačení" stárnutí patří vhodné potraviny, masáže a výběr správně zvolené a funkční kosmetiky, nejlépe v rytmu přírody.

  1. voda - obsah v lidském těle je kolem 55%. Při nedostatku dochází k únavě, migrénám a v neposlední řadě dehydrataci pleti a tvorbě vrásek. Má důležitou roli pro krev a lymfu v těle, buňky, chrání sliznice a ledviny. Vhodné je pití 1 - 1,5 litru čisté neperlivé vody denně a doplňovat ji o zeleninové či ovocné šťávy, čaje. Při fyzické zátěži nebo vyšším pocení její spotřeba stoupá až na 3,5 litru.
  2. červené barvivo obsažené ve zralém ovoci a zelenině, chrání pleť před UV zářením a podporuje tvorbu kolagenu a elastinu. Dále např. mrkev, meruňky, paprika, bobuloviny (jahody, borůvky, maliny, ostružiny, brusinky) mají vysoký obsah betakarotenu, který chrání proti volným radikálům (ochrana buněk).
  3. potraviny s obsahem selenu (silný antioxidant = ochrana buněk) , které brání a oddalují mimo jiné i tvorbu vrásek. Obsah selenu najdete v houbách, obilovinách, rýži, tučných rybách a mořských plodech
  4. mezi důležité vitamíny patří vitamín C - zabraňuje poškození tkání, posiluje imunitu, má dobrý vliv na tvorbu kolagenu, který je důležitý nejen pro naši pleť, ale i pro naše kosti, tělu dodává vyšší regenerační schopnost a zajišťuje pružnost cév a kostí. A vitamín E, který patří mezi silné antioxidanty (chrání buňky před poškozením).
  5. omega 3 mastné kyseliny, obsažené v rybách a mořských plodech - zlepšuje regeneraci, chrání srdce, má protizánětlivé účinky
  6. zelený čaj - zlepšuje metabolismus buněk, chrání tělo proti volným radikálům a oddaluje stárnutí, má antibakteriální a desinfekční účinky, říká se, že pitím zeleného čaje bráníte vzniku rakoviny...
  7. vitamíny skupiny B a zinek - mají vliv na psychiku a pleť
  8. olivový olej a avokádo - obsahují vysoký podíl omega 3 mastn.kyselin a vitamín E - Vaše tělo se Vám odmění zdravou kůží, průchodností cév a mají také vliv proti zadržování vody v těle způsobující otoky
  9. vyhýbejte se jednoduchým cukrům, nadměrné konzumaci bílého pečiva, alkoholu, kávy - všechny tyto "potraviny" zadržují vodu v těla a způsobůjí také neprůchodnost cév a lymfy
  10. změňte způsob myšlení na pozitivní a dopřejte si denně dostatek spánku!

Kvalitní kosmetická péče v podobě kosmetického ošetření a masáže pomáhá správné funkci pokožky, metabolismu buněk, nastolení rovnováhy a prokrvení, zmírnění tvorby vrásek, redukce linek a rozšířených pórů, správnému toku lymfy a následnému odstranění otoků.


Dělejte VŠE, co je pro Vás dobré a dělá Vás šťastnými Usmívající se
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Blanka Blanka | 1. února 2016 v 17:43 | Reagovat

Moc hezky napsané, nejvíce se mi líbí poslední věta 😆...

2 bioamalka bioamalka | 2. února 2016 v 20:43 | Reagovat

:-) :-) děkuji.
Tento článek vznikl na podnět mého klienta a několika klientek, kteří sledovali ve středu 27.ledna show Jana Krause s porodní asistentkou paní Magdalenou Mikulandovou na téma anti-aging. Věda v tom není a drahé krémy a plastické operace to "nespraví" ani neoddálí, pouze a jen my sami = jak se chováme sami k sobě...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama