Jsme to, co jíme

1. listopadu 2015 v 17:33 | La Eva

Žijeme v době, kde je dostatek jídla, surovin, skvělé techniky atd., ale...
Asi právě proto, že se stále za něčím ženeme, snažíme se stihnout a udělat spousty práce, povinností, neodkladných záležitostí, až na tu jednu z nejdůležitějších: nemáme čas se v klidu a spokojeně najíst kvalitního jídla.
Je to několik týdnů, co jsem přestala chodit do veganských restaurací, ale i běžných, protože mé zdravotní problémy se ještě víc prohloubily, ale i tím jsem došla k závěru a zjistila, že i tam, kde jsem tom měla dříve ráda a domnívala se, že právě tady vaří z těch dobrých a poctivých surovin a snaží se jídlo uvařit s láskou. Můj žaludek, slezinu, vlastně celé tělo, se oklamat nenechá a jsem za to vděčná! Takže jsem si vyhradila čas, abych si vařila doma, denně to nezvládám časově i kvůli mé milované práci v kosmetickém salonu, ale obden se snažím si navařit kvalitní, vyvážené a pro moje tělo, dobré jídlo.
A tak i na žádosti některých mých klientů jsem se rozhodla zveřejnit pár mých oblíbených jídel, která jsou jednoduchá, rychle hotová a pro podzimní a nastávající zimní období dle TČM vyvážená a podporující ty nejdůležitější orgány (žaludek, slezinu, ledviny, játra).

Můj tip na snídani:
- jasmínová rýže s jablkem = dáme vařit jasmínovou rýži s hřebíčkem, skořicí, vanilkou, můžete přidat sušené brusinky a rozinky, trochu drcených vlašských oříšků a dusíme doměkka, poté přidáme ke konci nastrouhané jablko, které vmícháme do uvařené rýže a necháme minutu povařit. Žádná sladidla, med apod. nepoužívám, koření je sladké a i sušené ovoce. Někdy přidám pár malin a posypu chia semínky.
Obměňuji s bezlepkovou kaší od Country Life, které jsou bez přísad a jsou instantní a čisté, takže si je můžete dochutit dle sebe. Někdy spařím jen vařící vodou bio směs vloček od Alnatury, nechám odstát a poté tako dochucuji podle chuti. Vločky můžete namočit i přes noc, je to lepší, ráno jen lehce ohřejete.
Kdo má rád zeleninová a slaná jídla, dejte si krémové polévky (brokolicovou, dýňovou, zeleninovou, kachní či hovězí vývar). Snídaně by měla být vždy teplá, obzvláště v období podzim-jaro. "Říká se: Nejdříve zatopit pod kotlem (nastartovat spalování) a pak vše správně hoří (spaluje a funguje imunita)."

Tip na dopolední či odpolední svačinku:
- zamilovala jsem se do pečených jablek s višňovým (domácím) džemem a oříšky. Je to jednoduché, jablíčka rozkrojíte, vydlabete jadérka a odstraníte stopky, do "jamky" dáte lžičku marmelády a ozdobíte vlašským oříškem. Dáte na plech či nerezového kastrolu, podlejete vodou nebo i s kapkou vína či whisky a dáte na pár minut na 250 st. zapéct do trouby.
Občas střídám s domácím "kompotem" bez cukru = krátce a lehce povařené hrušky a jablka s kořením nebo přesnídávkou s rýžovými chlebíčky, nebo upeču tradiční jablečný bezlepkový koláč či štrůdl.
Obměna slaného pokrmu může být ve formě zeleninové pomazánky, kozího sýra s červenou řepou, polévka. Syrovou zeleninu a ovoce v zimním období nejím nebo velice málo.

Tip na oběd nebo večeři:
- kromě zeleninového rizota, dobrých krémových polévek (má oblíbená je dýňová a brokolicová), luštěninové polévky s kořenovou zeleninou a kurkumou, kachního vývaru z kachních prsou a kořenové zeleniny nebo hovězího masa. Poslední dobou "ujíždím" na pečené zelenině.
Do pekáče lehce vymazaného olivovým olejem nakrájím na přibližně stejně velké kousky uvařenou červenou řepu, syrovou mrkev, brambory, celer. Posypu bio kořením na brambory, promíchám, zakápnu olivovým olejem a nechám zapéct v troubě. Dle chuti přidejte jakoukoliv zeleninu či parmezán.
Nebo jen upečené brambory s kořením a smíchané po upečení s kysaným zelím... mňam Mrkající

Všechny tyto pokrmy jsou povahy teplé a vhodné i pro ty, kteří mají žaludeční dietu.

Kvalitní a vyvážená strava podporuje naši imunitu, dodává potřebné živiny, udržuje naše orgány ve správné funkci a dodává energii.
Měli bychom si udělat čas na sebe a pro sebe i ve formě dobrého jídla.



Takže ... dobrou chuť! S vyplazeným jazykem
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Blanka Blanka | 3. listopadu 2015 v 8:12 | Reagovat

Poslední dobou se mi nechce vařit a je to na mě znát, jsem bez energie, jak jim jen to co potkám.
Ale teď jsem to přečetla a už se těším až budu odpoledne doma a začnu s vařením nebo spíš pečením dobrot.
Děkuji za tipy.

2 bioamalka bioamalka | 4. listopadu 2015 v 14:00 | Reagovat

Tak to mě moc těší ;-) a dobrou chuť.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama