VYVÁŽENÁ STRAVA VE VŠECH ROČNÍCH OBDOBÍCH

2. července 2015 v 17:14 | La Eva

Na přání a také z pohledu " La Eva" další článěk o TČM (tradiční čínské medicíny) postavený na mých osobních zkušenostech a na mně samotné a mých klientech Mrkající.
Nejsem dietolog, konzultant TČM ani lékař, vše je čerpáno ze zkušeností, jak jsem již uvedla i v minulém článku a také každý jsme odlišný. Někoho např. bolí hlava z migrény, druhého z počítače, třetího od zánětu žaludku, čtvrtého z mentruace a z hormonální nerovnováhy, pátého od krční páteře atd. Ale rozumnou stravou, tzv. neutrální, kterou se snažím řídit po celý rok, lze dosáhnout optimální rovnováhy v každém ročním období.

Na jaře bychom měli jíst více "sladkých" potravin. ( Pozor, sladké potraviny nejsou o cukru !!! Patří mezi ně: ananas, brambory, rýže, brokolice, broskve, Jidášovo ucho, datle, fíky, fazole, dýně, mrkev, Hlíva ústřičná, hovězí , kachní, husí , kuřecí maso, hrášek, kakao-bez cukru, kukuřice, kustovnice čínská (Goji), květák, mandle, meruňky, kozí mléko, olivy, červená řepa, sójové boby, ořechy, některé druhy ryb, třešně, vejce, zelené fazole aj.)
V létě bychom měli jíst lehčí, snadno stravitelné jídlo(převážně ovoce, lehce orestovanou nebo krátce !!! povařenou zeleninu, zeleninové polévky). Neměli bychom jíst příliš studených potravin, které snadno můžou poškodit funkci sleziny, žaludku a ledvin. Nejdůležitějších orgánů pro naše tělo.
Na podzim jíst podobně, jako v létě (podzim představuje dle TČM období od začátku srpna do konce listopadu).
Zima je časem ukládání zásob a regenerace,měli bychom dodávat svému tělu vysoce výživné potraviny, jako např. maso, prohřívací potraviny a můžeme si dát i trochu vína Mrkající


Pití čerstvých freshů přes den není také zas tolik vyhovující, hlavně pro ty, kteří mají problémy s trávením a oslabenou slezinou a žaludkem (jako jsem já). Přemíra čerstvých potravin-ovoce jim naopak "ubližují". Ale v období půstu či lehčího režimu je ráda zařazuji a ředím s vodním kefírem či čistou vodou a během dne piji stále teplé bylinkové čaje.

Skvělou potravinou je RÝŽE, je jediná z obilnin, která odvádí vlhkost z těla a podporuje močení.
Máme několik druhů rýže a lze z nich připravit nespočet skvělých receptů od teplé kaše k snídani, přes oběd s restovanou zeleninou či večeři k rybě nebo masu (moje recepty někdy příšteUsmívající se).

A co jíst v aktuálním teplém počasí? Občasná zmrzlina či chlazené nápoje osvěží a zchladí tělo zevniř, ale nepřehánějte to.
Jsem stále zastáncem a příznivcem ranních teplých snídaní nebo aspoň teplých, jako je pokojová teplota v horkých letních dnech. Snídám obilninové kaše, namočené vločky přes noc v rýžovém mléku, s rozinkami, kustovnící, strouhaným kokosem, hrstí kešu ořechů, chia semínek a s jahodami, borůvkami, malinami - to, co máte doma.
Na oběd nyní preferuji lehce orestovanou zeleninu, např. cuketu s opečeným bramborem a rajčatovým či okurkovým salátem, zeleninové polévky.
A k večeři dle chuti, jako k obědu, občas kozí či ovčí sýr se zeleninou a bio celozrnným chlebem nebo jsem se zamilovala do avokáda, které jen rozamačkám vidličkou, přidám česnek a trochu himalájské soli a ... mňam mňam.

Pěkné letní dny Líbající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama