Masáže

10. května 2015 v 18:37 | La Eva

Masáže patří mezi nejstarší formu terapie. Zmírňují bolest, odstraňují stres, léčí zranění, uvolňují napětí a zlepšují krevní oběh a lymfatický systém, aktivují metabolismus, mají podpůrný vliv na imunitu a v neposlední řadě mají kosmetický efekt na kůži (vyhlazují jemné vrásky, odstraňují celulitidu, vypínají kůži, vyhlazují jizvy a nerovnosti kůže, podporují tvorbu kolagenu a elastinu).

Jakou masáž si správně zvolit a vybrat?
Prvním, důležitým krokem je výběr vhodného maséra, či masérky, prostředí, doby a kvality masáže.
Ti, kteří stále hledají toho správného maséra, či masérku, dejte nejlépe na doporučení svých přátel a při výběru ze slevomatových portálů dbejte na to, co Vám nabízejí v nabídce a či skutečně tomu tak je i při návštěvě masážního salonu, včetně prostředí, olejů a kvality.
Správný masér(ka) pozná i bez Vašeho upozornění, které místo potřebuje "více péče" a zvolí i správnou intenzitu masáže.
Masáž NESMÍ bolet !!! Při masáži můžete pociťovat lehkou bolest, ale která je Vám příjemná a při dalších a dalších tazích bolest ustupuje a místo se rozmasírovává. V žádném případě Vám nesmí zůstat modřiny po těle !
Masáže pod 30 minut nedoporučuji a jsou málo účinné. Proč? Masáž pod 30 minut dostatenčně nedokáže prokrvit tkáň a sval a vystačí maximálně doba 30 minut na masáž 1, max. 2 svalových partií (např. krční a bederní oblast, nebo přední strana dolních končetin).


Rozlišujeme několik druhů masáží:

  • švédská masáž - "klasická" masáž využívající různé způsoby tření a hnětení; v západních kulturách je považována za základní formu masáže, používá se při ní olej či krém
  • reflexní masáž - typ nepřímé masáže, která je prováděna na chodidle a nártu nohou;používá se v případě, když nelze z různých důvodů masírovat přímo postižený orgán a je pomocnou masáží vhodná jako kombinace klasické masáže s reflexní
  • sportovní - po nebo těsně před fyzickým, sportovním výkonem, má krátkou, ale intentzivní podobu, cca 10-15 minut
  • aroma masáž - klasická masáž spojená ošetření celého těla nebo jeho části vonnými oleji
  • lymfatická masáž (lymfodrenáž) - používá rytmické hnětení a tlak a zlepšuje tak tok tkáňového moku, zmírňuje otoky, celulitidu, aktivuje imunitní systém, je jemná
  • bowenova terapie - velmi jemná manipulace s měkkou tkání, kdy terapeut svými prsty nebo palci pohybuje kůží přes sval nebo šlachu, poté vyvine velmi jemný tlak a po krátké čekací době a stále pod stejným tlakem sklouzne s kůží zpět; mezi jednotlivými sériemi pohybů jsou asi 2minutové pauzy
  • medová masáž - ruská technika, používá přilnavosti medu nanášeného na kůži k intenzivní práci s podkožím
  • lomi lomi - havajská technika, pracující s tlaky i třením ve vhodném rytmu, práce předloktím a hmatů prsty s olejem
  • vodní masáž - kombinuje hydroterapii a masáž; používá se k ošetření nejrůznějších bolestí svalů a kloubů, například artritidy; jednou z forem je perličková koupel
  • ajurvédská masáž - tradiční indický systém léčení, který sahá do roku 1800 před naším letopočtem, využívá terapeutické masáže a kombinuje je s nanášením hojivých aromatických olejů a bylin
  • antistresová masáž - jemná uvolňující a zklidňující masáž v klidném a pomalejším rytmu, s vhodným aroma olejem, trvá nejméně 90 minut

Tlakové, bodové a liniové masáže

Používá se zde tlak prstů a jiných částí těla.
  • akupresura
  • reflexologie - americká varianta akupresury; obdobně jako reflexní masáž využívá stlačování specifických bodů, obvykle na chodidlech či na rukách
  • thajská masáž - metoda spíše jemnější masáže kombinovaná s natahováním a protahováním spojující prvky akupresury a jogy, vychází z existence neviditelných energetických linií, tzv. sén, na nichž leží akupresurní body
  • japonská masáž shiatsu
  • rolfing - technika původem z USA, zaměřuje se na hluboké struktury pojivové tkáně - tzv. fascii
  • kraniosakrální terapie - technika původem z USA, byla vyvinula v roce 1977. Jejími tvůrci jsou chiropraktik John Upledger a doktor Ernest Retzlaff. Zaměřuje se na měkké tkáně a tělní tekutiny. Rozeznává poruchy kraniosakrálního systému, kam patří hlava, páteř a křížová kost, propojené pomocí "pulzů" obíhajícího mozkomíšního moku. Poruchy se napravují pomocí lehkého tlaku (asi jako váha pětikorunové mince) na různá místa systému; tímto způsobem se normalizuje proudění tekutiny a energie kraniosakrálním systémem.
  • Masáž horkými kameny - používá nahřáté lávové kameny, které mají schopnost dlouho v sobě kumulovat teplo. Současně se používá aromatický přírodní olej. Celý proces je pro klienta velmi příjemný. Vhodné jsou v zimním období.
  • sázení baněk (baňkování) - používá předem zahřátých nádobek, většinou skleněných, které při chladnutí vyvíjejí podtlak na kůži a podkoží. Působí nepřímo přes jednotlivé reflexní zóny na příslušné orgány
  • moxování - požehování: stimulace akupunkturních bodů teplem - nahříváním moxovacími tyčinkami vyrobenými z pelyňkového vláka
  • Dornova metoda - manuální terapie, pro korekci kloubů a obratlů.
( zdroj Wikipedie)

Jakou masáž si vybrat?
Pro ty, kteří mají běžné problémy, jako sedavé zaměstnání, práci, při které namáháte stále určité části těla, ale i pro uvolnění, promasírování a prokrvení svalů po sportu či výkonu, ale třeba i jen tak, na pohodu jsou vhodné klasické masáže olejové nebo s kombinací relexních masáží s masáží klasickou a nebo aroma oleji, v zimním období masáž lávovými kameny.

Jak často chodit na masáže?
Při aktuním stavu, tzn. ztuhlosti nejčastěji v krční, hrudní a bederní oblasti je vhodné přijít na masáž jednou týdně, asi 3-4-krát po sobě a poté buď jednou za 2 - 3 týdny, aby se předešlo vrácení do původní podoby, ztuhlosti.
Ti, kteří aktuní stavy ztuhlosti nemívají nebo nemají tak často, stačí masáž za 4-5 týdnů, nejlépe antistresová ,aromaterapeutická či ajurvédská.

Před masáží není vhodné 1-2 hodiny jíst, ale ani být hladoví, nepít kávu a alkohol.
Po masáži doporučuji vyhnout se fyzické zátěži a aktivitě, hodně pít vodu nebo bylinkové čaje a odpočívat. Nepít alkohol, kávu a nejíst mastná a těžká jídla.


......
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama